Allmänna villkor
1. ALLMÄNNA KÖPVILLKOR
Dessa allmänna villkor gäller för dina köp på, och din användning av, webbsidan http://www.bylinen.se. Villkoren utgör ett avtal mellan dig och Bylinen Stockholm AB org. 556231-1273, (hädanefter bylinen).
Köparen är skyldig att ta del av villkoren innan köp. Vid beställning på bylinen.se accepterar köparen de Allmänna villkoren samt vår Integritets- och sekretesspolicy. mini rodini förbehåller sig rätten att ändra de Allmänna villkoren.
2. GÄLLANDE LAG
Dessa Almänna villkor och eventuella tvister som uppkommer i samband med villkoren vid användning av bylinen.se, eller med köp på webbplatsen, regleras av svensk lag. by linen kan modifiera eller ändra dessa villkor. Du uppmanas därför att spara de villkor du accepterar vid tidpunkten för köpet av din beställning. Som kund måste du följa alla gällande lokala och internationella lagar och förordningar beträffande din användning av bylinen.se.
3. INNEHAV AV RÄTTIGHETER
Alla rättigheter, inklusive upphovsrätt av bylinen.se, stannar hos bylinen. All användning av denna webbplats eller dess innehåll, inklusive kopiering annat än för eget personligt, icke-kommersiellt bruk är förbjudet utan skriftlig tillåtelse.
4. BESTÄLLNINGAR
Innan du slutför och betalar för en order kan du granska din beställning och göra ändringar. Du är bunden till din order först när du godkänner den och våra allmäna villkor i kassan. En order är bekräftad först när den är mottagen av bylinen och betalning har godkänts. Vänligen notera att vi inte kan acceptera ordrar där faktura-address och leverans-address inte kan verifieras. En digital orderbekräftelse skickas till angiven e-postadress när du slutfört ditt köp. Detta är ett kvitto/betalningsunderlag för ditt köp i webbshopen. En digital leveransbekräftelse skickas till angiven e-postadress när din order skeppats. Detta är ett kvitto/underlag för din leverans.
Vi säljer endast artiklar som vi har i lager. Artiklar kan komma att säljas slut under ett besök på bylinen.se, och aktuellt lager och tillgång uppdateras automatiskt när du kommer till kassan. Vi kan inte garantera information om enskilda varors tillgänglighet på bylinen.se då varor och lager kan sälja slut.
Vi förbehåller oss rätten att inte leverera i händelse av att lagernivån var felaktig vid tidpunkten för ordern.
All produktinformation som visas är föremål för ändring, och bylinen reservar sig rättigheten att, vid behov, ändra information på bylinen.se.
Vi reserverar oss rättigheten att endast ta emot beställningar från personer över 18 år.
4. BETALNINGSALTERNATIV
Bylinen accepterar betalningar genom MasterCard, VISA, Klarna, PayPal och American Express. Totalsumman för ordervärde, frakt och eventuella övriga kostnader kontrolleras och reserveras på ditt betalkort innan beloppet dras.
Priser online är angivna i följande valutor: EUR och SEK. Bylinen förbehåller sig rätten, vid behov, att uppdatera priser på bylinen.se. Bylinen hålls ej ansvariga för eventuella valutaförändringar eller valutakurser.
5. LEVERANS OCH FRAKT
Leveranstid är beroende på leveransland och val av fraktalternativ. Din order behandlas inom 1-3 dagar med vissa undantag så som vid tex inventering, helgdagar och rea. Bylinen tar ej ansvar för eventuella förseningar orsakade i tullhantering.
Om en leverans är försenad eller inte kan skickas på grund av lagersaldo eller andra skäl kommer kunden informeras om detta så snart möjligt och senast 30 dagar efter att ordern lagts. Kunden får då avbeställa och/eller återbetalas utan extra kostnad.
5.1 FRAKTKOSTNAD OCH VALUTA
Fraktkostnaden anges i EUR eller SEK och bestäms utifrån paketets vikt och leveransland.
5.2 EJ UTHÄMTADE PAKET
Bylinen ansvarar inte för lämnade paket hos postombud. Kunden blir debiterad för kostnaden av returfrakt och administrativa kostnader, 215 kr.
5.4 TRANSPORTSKADOR/UTEBLIVNA VAROR
Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till fraktbolaget detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat eller att varor saknas, är du skyldig att som kund kontakta bylinens kundservice senast inom 7 kalenderdagar från mottagande av varor med ditt ordernummer samt ärendenummer från paketombudet. Vid retur-transporter av produkter bär kunden det ekonomiska ansvaret om produkterna blir skadade eller inte kommer fram.
5.5 FELAKTIGA VAROR/INFORMATION
Om bylinen skulle skicka felaktiga eller skadade produkter, förbehåller sig bylinen rätten att få tillbaka alla produkter i sitt ursprungliga skick. Kunden måste returnera den felaktiga varan till mini rodini inom 14 dagar och frakten bekostas av bylinen.
Om en vara skulle visas och säljas till ett felaktigt pris på bylinen.se som uppstått på grund av tekniska problem eller misstag från personal på bylinen förbehåller vi oss rätten att annullera ordern, återbetala pengarna och informera kunden om situationen.
6. RETUR OCH ÅNGERRÄTT
Som kund inom EU har du rätt att ångra ditt köp mot giltigt kvitto inom 14 kalenderdagar efter att du mottagit dina varor. Produkten måste returneras i säljbart skick i originalförpackning och med alla eventuella hangtags. Alla returnerade varor skickas tillbaka tillsammans med ordernummer och kontaktuppgifter till vårt lager. Oidentifierade objekt som returneras kan nekas återbetalning. Returer som är skadade, smutsiga, tvättade eller slitna godtas ej. bylinen står inte för returfrakt. Som kund utanför EU har du rätt att ångra ditt köp mot giltigt kvitto inom 30 kalenderdagar efter att du mottagit dina varor.
6.1 REKLAMATION
Om du upptäcker ett produktionsfel kan varorna reklameras mot giltigt kvitto eller betalningsunderlag. Produkt som skadats till följd av slitage anses inte vara felaktig. Om möjligt erbjuder vi att reparera defekta produkter. Om det inte går att reparera eller produkten inte längre är tillgänglig har du rätt till full återbetalning inklusive frakt- och returkostnader. Vid godkända reklamationer står bylinen för alla extra kostnader. Bylinen följer konsumentköplagen vid reklamationer, för mer information besök konsumentverket.se.
6.2 ÄNDRING AV ORDER
När du slutfört ett köp och fått en orderbekräftelse börjar vi behandla ordern i vårt system och på vårt lager. När paketet lämnat lagret finns det ingen möjlighet att ändra i din order. Om du upptäcker fel i angivna kontaktuppgifter är det din skyldighet att kontakta kundservice. mini rodini har inte ansvar för order som skickats till en felaktigt uppgiven adress av en konsument.
6.3 BYTEN AV VAROR
Vid eventuella önskemål om byten av varor, vid till exempel en felbeställning av vara eller storlek, ombeds kunder att göra en retur och sedan lägga en ny order, vid frågor eller hjälp kontakta gärna vår kundservice.
7. FORCE MAJEURE
Vid händelse av force majeure skjuts våra förpliktelser via bylinen.se upp. Vid händelse av force majeure har både kund och bylinen rätt att häva, helt eller delvis, eventuella avtal utan någon skyldighet att betala skadestånd eller fullfölja några förpliktelser. Med force majeure avses vi i regel, men begränsar oss ej tlll, naturkatastrofer, krig, strejker, import/exportförbud, transportstörningar samt sjukdom oavsett om detta inträffar hos oss som företag eller hos våra leverantörer.
8. BEDRÄGERI
Bylinen förbehåller sig rätten att avbryta och återbetala alla order som misstänks vara genomförda på ett bedrägligt eller på annat sätt skadligt sätt för att säkerställa säkerheten för våra konsumenters transaktioner via minirodini.com. Vi förbehåller oss rätten att även vid behov vidarebefordra transaktionsinformation om så efterfrågas till officiella myndighet eller betalningspartner vid misstanke om bedrägliga transaktioner eller identitetsstöld. Individer som bryter mot ovan regler eller mot begränsning av lösenordskyddade områden på minirodini.com kan bli föremål för åtal.
9. KONTAKT
Bylinen Stockholm AB (org. 556231-1273)
Valhallavägen 131
115 31 Stockholm
Email: info@bylinen.se